• Hopp til primær menyen
  • Hopp til hovedinnhold
  • Hopp til primært sidefelt
  • Hopp til bunntekst
  • Utforsk Sametinget i Minecraft
  • Undervisningsverkstedet
  • UiA

Studentaktiv læring i lærerutdanningene

  • Om STALU
  • Aktuelt
  • Blogg
  • Kontakt oss

Kontakt

Prosjektledelsen

Line Reichelt Føreland

Universitetslektor ved Institutt for nordisk og mediefag

line.r.foreland@uia.no

+47 901 31 095

Ingvild Bergan

Universitetslektor ved Institutt for pedagogikk

ingvild.bergan@uia.no

+47 930 41 613

Engelsk

Lenka Garshol

Førsteamanuensis ved Institutt for fremmedspråk og oversetting

lenka.garshol@uia.no

+47 38 14 10 78

Informasjonssystemer

Cathrine E. Tømte

Professor ved Institutt for informasjonssystemer

cathrine.tomte@uia.no

+47 918 97 194

Susanne Stav Graasvoll

Lærer i delt stilling ved Institutt for informasjonssystemer og Vardåsen skole

susanne.s.graasvoll@uia.no

+47 992 66 528

Maria Skotte Wasmuth

Universitetslektor ved Institutt for informasjonssystemer

maria.s.wasmuth@uia.no

+47 994 77 724

KRLE

Martin Smith-Gahrsen

Universitetslektor ved Institutt for religion, filosofi og historie

martin.smith-gahrsen@uia.no

+47 924 57 697

Morten Beckmann

Førsteamanuensis ved Institutt for religion, filosofi og historie

morten.beckmann@uia.no

+47 907 64 506

Eva Mila Lindhardt

Førstelektor ved Institutt for religion, filosofi og historie

eva.m.lindhardt@uia.no

+47 404 96 489

Trond Frestad

Universitetslektor ved Institutt for religion, filosofi og historie

trond.frestad@uia.no

+47 452 89 090

Kunst og håndverk

Tor Jørund Føreland Pedersen

Universitetslektor ved Institutt for visuelle og sceniske fag

joerund.pedersen@uia.no

+47 990 99 696

Tor Jarle Wergeland

Førstelektor ved Institutt for visuelle og sceniske fag

tor.j.wergeland@uia.no

+47 482 38 602

Natur- og samfunnsfag

Anne Lien

Universitetslektor ved Institutt for naturvitenskapelige fag

anne.lien@uia.no

+47 980 89 737

Anne Vegusdal

Førsteamanuensis ved Institutt for naturvitenskaplige fag

anne.vegusdal@uia.no

+47 984 34 772

Irene Trysnes

Førsteamanuensis ved Institutt for sosiologi og sosialt arbeid

irene.trysnes@uia.no

+47 38 14 21 74

Norsk

Line Reichelt Føreland

Universitetslektor ved Institutt for nordisk og mediefag

line.r.foreland@uia.no

+47 901 31 095

Ane Nordal

Stipendiat ved Institutt for nordisk og mediefag

ane.nordal@uia.no

+47 976 39 052

Kari Midtsund Nordbø

Lærer i delt stilling ved Institutt for nordisk og mediefag og Vigvoll skole

kari.m.nordbo@uia.no

+47 476 44 672

Eirik Hodne

Lærer i delt stilling ved Institutt for nordisk og mediefag og Karuss skole

eirik.hodne@uia.no

+47 900 18 918

Mauricio Omar Cifuentes

Senioringeniør ved IT-avdelingen

mauricio.cifuentes@uia.no

+47 924 96 090

Studentmedarbeidere

Katrine Sirnes Nesheim

Kursholder og studentmedarbeider i Undervisningsverkstedet, grunnskolelærer 5-10

uv-post@uia.no 

Hoved sidebar

prosjektet i media

  • Å fjerne skjermen fra skolen er ikke løsningen (kronikk, Fædrelandsvennen 16.09.23)
  • Bruker Minecraft og VR i lærerutdanningene (utdanningogjobb.no, 10.03.23)
  • Elever belønnes for å fjerne Fosen-vindmøller i Minecraft (VG, 02.03.23)
  • Her kan du rive Fosen-vindmøllene (forskning.no, 02.02.23)
  • Vi trenger mer kunnskap om urfolk og nasjonale minoriteter (kronikk, Fædrelandsvennen, 24.10.22 og delt i Ruijan Kaiku, 25.10.23)
  • Venneslaelever på synagogebesøk – fra klasserommet (Vårt land, 17.02.22)
  • UiA har laget Sametinget i Minecraft (Khrono, 05.02.21)
  • Distriktsnyheter Sørlandet (NRK, 05.02.21)
  • Lærer om samefolket i Minecraft (NRK Supernytt, 05.02.21)
  • Oainne Sámedikki Minecraftas (NRK Sápmi, 05.02.21)
  • Lærer kultur via dataspillet Minecraft (Fædrelandsvennen, 05.02.21)
  • UiA har laget ny variant av populært dataspill (Agderposten, 04.02.21)

Blogginnlegg

Studietur til Karasjok i forbindelse med masterprosjekt 

Mitt navn er Katrine Sirnes Nesheim, og jeg går siste året på grunnskolelærerutdanningen 5.-10. trinn ved UiA. Denne våren skriver jeg … Les mer omStudietur til Karasjok i forbindelse med masterprosjekt 

Hvordan kan digital teknologi støtte arbeid i profesjonelle læringsfellesskap?

Denne våren har vi ved Institutt for informasjonssystemer (IIS) et FoU-samarbeid med ILUKS-prosjektet ved Universitetet i Bergen (UiB). Målet med … Les mer omHvordan kan digital teknologi støtte arbeid i profesjonelle læringsfellesskap?

Fra borgerrettighetsbevegelsen til Black Lives Matter – demokrati og medborgerskap i engelskundervisning på Undervisningsverkstedet.

Denne høsten tilbragte en tiende klasse fra en ungdomsskole i Kristiansand en dag på Undervisningsverkstedet sammen med 3GLU studenter i engelsk. … Les mer omFra borgerrettighetsbevegelsen til Black Lives Matter – demokrati og medborgerskap i engelskundervisning på Undervisningsverkstedet.

Brettspill i KRLE-undervisninga

10. oktober prøvde KRLE-studenter på GLU ut brettspillet Kongen av Norge, et kontrafaktisk historie-strategispill om kristninga og samlinga av … Les mer omBrettspill i KRLE-undervisninga

Hva er multimodale arbeidskrav, og hva skal vi med dem? 

De siste par årene har det blitt diskutert om dagens tradisjonelle vurderingsform er for utdatert og uetisk ovenfor studentene, og alternative … Les mer omHva er multimodale arbeidskrav, og hva skal vi med dem? 

Erfaringer med bruk av breakout room i Zoom til studentaktiv læring i kunst og håndverksundervisning

De siste to årene har digital undervisning delvis dominert studentenes hverdag. Universitetet i Agder har i stor grad benyttet seg av Zoom som digital … Les mer omErfaringer med bruk av breakout room i Zoom til studentaktiv læring i kunst og håndverksundervisning

Digitale oppdrag i skolen – et glimt inn i et praksisnært EVU-tilbud for lærere

I etter- og videreutdanningsemnet “Fremtidens profesjonsfaglige digitale kompetanse for lærere” (IS 912+913, EVU) har lærere navigert seg gjennom … Les mer omDigitale oppdrag i skolen – et glimt inn i et praksisnært EVU-tilbud for lærere

Utdanning for bærekraftige samspill – Et lokalt utviklingsprosjekt

“The having of wonderful ideas, which I am suggesting is the essence of intellectual development, would depend (…) to an overwhelming extent on the … Les mer omUtdanning for bærekraftige samspill – Et lokalt utviklingsprosjekt

The earth is suffering from human problems and if we do not make some changes, the earth will die of our sickness.

3. års studenter på grunnskolelærerutdanningene forberedte og gjennomførte en engelsk dag for en tiende klasse med tema Earth under pressure på … Les mer omThe earth is suffering from human problems and if we do not make some changes, the earth will die of our sickness.

Klasserommet på nett

Nettbaserte utdanningsløp er blitt mer og mer vanlig. Teknologien ligger til rette for å samle studenter fra flere steder i landet og gjennomføre … Les mer omKlasserommet på nett

Det pandemien lærte oss om nettundervisning: “Emergency remote teaching”’

I begynnelsen av juni arrangerte Italia for andre gang en stor internasjonal konferanse om utdanningsforskning med temaet Reinventing education. Over … Les mer omDet pandemien lærte oss om nettundervisning: “Emergency remote teaching”’

Hvordan utvikle digital kompetanse og øve på lærerrollen i KRLE-faget?

Hvordan kan lærerstudenter øve på undervisningssituasjoner i løpet av semesteret, og ikke bare i praksisperiodene sine? Og hvordan utvikle digitale … Les mer omHvordan utvikle digital kompetanse og øve på lærerrollen i KRLE-faget?

PODKAST

Undervisningsverkstedet; i klasserommet · Undervisningsverkstedet; i klasserommet

Footer

Copyright © 2023 · Universitetet i Agder