• Hopp til primær menyen
  • Hopp til hovedinnhold
  • Hopp til primært sidefelt
  • Hopp til bunntekst
  • Utforsk Sametinget i Minecraft
  • Undervisningsverkstedet
  • UiA

Studentaktiv læring i lærerutdanningene

  • Om STALU
  • Aktuelt
  • Blogg
  • Kontakt oss

Akademisk rollespel

23. november 2022 - Ingvild Bergan 1 kommentar

15. november fekk masterstudentar med fordjuping i KRLE prøve eit undervisingsopplegg der dei går inn og ut av ulike forskarroller.

– Opplegget skal gjere at studentane blir meir medvitne si eiga rolle som forskar i masterprosjekta, og at dei utforskar korleis ulike teoretiske rammer og metodar gir ulike svar, fortel Øyvind Soltun Andreassen, stipendiat i religiondidaktikk ved NTNU.

Øyvind Soltun Andreassen var på besøk frå NTNU med eit undervisingsopplegg om ulike forskarroller.

Undervisingsopplegget som han hadde med til UiA og som masterstudentane våre med fordjuping i KRLE fekk prøve er ein del av doktorgradsarbeidet hans, kor han ser på ulike metodar innanfor KRLE-faget.

– KRLE-faget etter fagfornyinga legg stor vekt på ulike forskings- og arbeidsmetodar, og dette undervisingsopplegget er eitt av fleire spor eg følgjer i avhandlinga mi for å utforske kva dette vil og kan seie både for skulefaget og for lærarutdanninga.

UtForskerne

Andreassen har laga eit undervisingsopplegg som han i haust har prøvd ut med studentar ved to andre lærarutdanningsinstitusjonar og til slutt no ved UiA. Kvart forsøk er ein del av prosjektet og utviklinga, og han samlar inn data og tilbakemeldingar for kvar runde som er med på å betre og vidareutvikle opplegget.

– Eg byggjer på UtForskerne, eit opplegg for religions- og livssynsundervising på grunnskulen utvikla i England med namnet REsearchers, seier Andreassen.

Her er det utvikla fire figurar som representerer ulike måtar å tileigne seg kunnskap på, som skal hjelpe elevane å sjå og gå inn i prosessane som ligg til grunn for kunnskap. Andreassen stilte seg spørsmålet, og prøver no ut, om ein ikkje kan gjere det same i høgre utdanning.

Studentane fylde ut ulike rollekort som skildrar ulike forskarar og korleis dei vil jobbe med eit tema eller prosjekt.

– Eg ber studentane først om å fylle ut eit rollekort om seg sjølv, der dei skriv inn teori, metode, kontekst, personleg motivasjon og så bortetter for korleis dei skal forske på temaet sitt. Dette for at studentane skal ta to steg tilbake og sjå på prosessen og seg sjølv litt utanfrå, og dermed også gi rom for å reflektere over sin eigen posisjon og rolle som forskar.

Men den verkelege testen kjem når studentane skal byrje å skrive ut rollekort for andre, hypotetiske forskarar og så gjerne byte ut somme ting i sitt eige kort.

– Heilt til slutt ser me på kva som skjer med prosjektet deira dersom dei byter ut ein eller to ting, om dei til dømes går frå litteraturstudie til ei kvantitativ undersøking. Dette er berre ein del av prosjektet, men me ser likevel korleis det å endre den vil påverke heilskapen betrakteleg.

– Slik ønskjer eg at studentane skal få jobbe med og reflektere over kva teori og metode faktisk er og gjer, og kor stor og viktig rolle dei spelar i prosjektet som forskar, avsluttar Andreassen.

Interessant og nyttig

Arian Tawfiq og Kobi Tekie er to av studentane som var med, og som skal skrive masteroppgåve i KRLE i vår. Dei hadde store forventingar til opplegget, som fylde ein heil dag og som bestod av både individuelt arbeid og diskusjonar og arbeid i grupper.

– Dette var interessant og nyttig inn mot masteroppgåva, seier Tekie.

Maria Attestog, Kobi Tekie og Arian Tawfiq er tre av masterstudentane med fordjuping i KRLE som fekk prøve seg på akademisk rollespel 15. november.

– Det var nyttig å drøfte andre metodar og å bruke desse til å reflektere omkring problemstillinga i eige prosjekt, held ho fram.

Tawfiq synes også det var nyttig å sjå prosjektet i lys av andre metodar og inngangsvinklar, men såg kanskje størst verdi i arbeidet med eige prosjekt.

– Det mest aktuelle for meg var nok kortet om masteroppgåva. Her var det mykje som er relevant også for prosjektskissa og arbeidet vidare der.

Opplegget tek også opp personlege rammer og motivasjon inn i forsking, og Tekie peiker på at dette også var noko ho ikkje har tenkt like mykje på tidlegare.

Tilbake neste haust

Opplegget og besøket er som nemnd ein del av Andreassen sitt doktorgradsprosjekt og skal utvikles vidare. Det vil seie at han også gjerne kjem på besøk neste haust, med ny og vidareutvikla versjon, og det er han hjarteleg velkommen til!

Tekst og bilete: Nils H. Korsvoll

Filed Under: Aktuelt, KRLE

Reader Interactions

Kommentarer

  1. Eva Mila Lindhardt says

    23. november 2022 ved 10:39

    Veldig interessant prosjekt og viktig at også studenter på masternivå blir involvert i andres forskning som informanter og samtidig får reflektere rundt deres egen rolle som forskere.

    Svar

Legg igjen en kommentar Avbryt svar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Hoved sidebar

prosjektet i media

  • Å fjerne skjermen fra skolen er ikke løsningen (kronikk, Fædrelandsvennen 16.09.23)
  • Bruker Minecraft og VR i lærerutdanningene (utdanningogjobb.no, 10.03.23)
  • Elever belønnes for å fjerne Fosen-vindmøller i Minecraft (VG, 02.03.23)
  • Her kan du rive Fosen-vindmøllene (forskning.no, 02.02.23)
  • Vi trenger mer kunnskap om urfolk og nasjonale minoriteter (kronikk, Fædrelandsvennen, 24.10.22 og delt i Ruijan Kaiku, 25.10.23)
  • Venneslaelever på synagogebesøk – fra klasserommet (Vårt land, 17.02.22)
  • UiA har laget Sametinget i Minecraft (Khrono, 05.02.21)
  • Distriktsnyheter Sørlandet (NRK, 05.02.21)
  • Lærer om samefolket i Minecraft (NRK Supernytt, 05.02.21)
  • Oainne Sámedikki Minecraftas (NRK Sápmi, 05.02.21)
  • Lærer kultur via dataspillet Minecraft (Fædrelandsvennen, 05.02.21)
  • UiA har laget ny variant av populært dataspill (Agderposten, 04.02.21)

Blogginnlegg

Studietur til Karasjok i forbindelse med masterprosjekt 

Mitt navn er Katrine Sirnes Nesheim, og jeg går siste året på grunnskolelærerutdanningen 5.-10. trinn ved UiA. Denne våren skriver jeg … Les mer omStudietur til Karasjok i forbindelse med masterprosjekt 

Hvordan kan digital teknologi støtte arbeid i profesjonelle læringsfellesskap?

Denne våren har vi ved Institutt for informasjonssystemer (IIS) et FoU-samarbeid med ILUKS-prosjektet ved Universitetet i Bergen (UiB). Målet med … Les mer omHvordan kan digital teknologi støtte arbeid i profesjonelle læringsfellesskap?

Fra borgerrettighetsbevegelsen til Black Lives Matter – demokrati og medborgerskap i engelskundervisning på Undervisningsverkstedet.

Denne høsten tilbragte en tiende klasse fra en ungdomsskole i Kristiansand en dag på Undervisningsverkstedet sammen med 3GLU studenter i engelsk. … Les mer omFra borgerrettighetsbevegelsen til Black Lives Matter – demokrati og medborgerskap i engelskundervisning på Undervisningsverkstedet.

Brettspill i KRLE-undervisninga

10. oktober prøvde KRLE-studenter på GLU ut brettspillet Kongen av Norge, et kontrafaktisk historie-strategispill om kristninga og samlinga av … Les mer omBrettspill i KRLE-undervisninga

Hva er multimodale arbeidskrav, og hva skal vi med dem? 

De siste par årene har det blitt diskutert om dagens tradisjonelle vurderingsform er for utdatert og uetisk ovenfor studentene, og alternative … Les mer omHva er multimodale arbeidskrav, og hva skal vi med dem? 

Erfaringer med bruk av breakout room i Zoom til studentaktiv læring i kunst og håndverksundervisning

De siste to årene har digital undervisning delvis dominert studentenes hverdag. Universitetet i Agder har i stor grad benyttet seg av Zoom som digital … Les mer omErfaringer med bruk av breakout room i Zoom til studentaktiv læring i kunst og håndverksundervisning

Digitale oppdrag i skolen – et glimt inn i et praksisnært EVU-tilbud for lærere

I etter- og videreutdanningsemnet “Fremtidens profesjonsfaglige digitale kompetanse for lærere” (IS 912+913, EVU) har lærere navigert seg gjennom … Les mer omDigitale oppdrag i skolen – et glimt inn i et praksisnært EVU-tilbud for lærere

Utdanning for bærekraftige samspill – Et lokalt utviklingsprosjekt

“The having of wonderful ideas, which I am suggesting is the essence of intellectual development, would depend (…) to an overwhelming extent on the … Les mer omUtdanning for bærekraftige samspill – Et lokalt utviklingsprosjekt

The earth is suffering from human problems and if we do not make some changes, the earth will die of our sickness.

3. års studenter på grunnskolelærerutdanningene forberedte og gjennomførte en engelsk dag for en tiende klasse med tema Earth under pressure på … Les mer omThe earth is suffering from human problems and if we do not make some changes, the earth will die of our sickness.

Klasserommet på nett

Nettbaserte utdanningsløp er blitt mer og mer vanlig. Teknologien ligger til rette for å samle studenter fra flere steder i landet og gjennomføre … Les mer omKlasserommet på nett

Det pandemien lærte oss om nettundervisning: “Emergency remote teaching”’

I begynnelsen av juni arrangerte Italia for andre gang en stor internasjonal konferanse om utdanningsforskning med temaet Reinventing education. Over … Les mer omDet pandemien lærte oss om nettundervisning: “Emergency remote teaching”’

Hvordan utvikle digital kompetanse og øve på lærerrollen i KRLE-faget?

Hvordan kan lærerstudenter øve på undervisningssituasjoner i løpet av semesteret, og ikke bare i praksisperiodene sine? Og hvordan utvikle digitale … Les mer omHvordan utvikle digital kompetanse og øve på lærerrollen i KRLE-faget?

PODKAST

Undervisningsverkstedet; i klasserommet · Undervisningsverkstedet; i klasserommet

Footer

Copyright © 2023 · Universitetet i Agder