Mandag 14. november delte fagmiljøer fra UiA og Høgskulen i Volda erfaringer med å bruke VR-teknologi i høyere utdanning.
Erfaringsdelingen fant sted i Undervisningsverkstedet på UiA.
Les mer om erfaringsdelingen her!
Fra STALU-prosjektet presenterte Martin Smith-Gahrsen to FoU-prosjekter:
Virtuell virkelighet i etikkundervisning – et bidrag til tilstedeværelse, innlevelse og variasjon?
Opplevelse og læring med virtuelle ekskursjoner i KRLE-faget.
Peder Smart Sefland og Ralph Meier fra Høgskulen i Volda presenterte deres arbeid med styringssystem for VR-briller og erfaringer med bruk av VR i vurderingssituasjoner.
Trudi Henrydotter Eikrem deltok digitalt fra Volda og delte hvordan de jobber med å utvikle autentiske øvingssituasjoner for lærerstudenter i VR.
Foruten en utflukt til Oddernes kirke for utprøving av 360-kameraer etter lunsj, presenterte også Stein Erik Skaar ved UiA PULS FoU-prosjektet: 360-video og VR som observasjonsverktøy i undervisnings- og veiledningssituasjoner.
Ingvild Bergan presenterte Veilederes erfaringer med bruk av 360°-video og VR-briller som verktøy for observasjon.
Legg igjen en kommentar